Krise og telefonen

Krise og telefonen

Jeg har haft meget travlt her under den sidste del af krisen. Lige da den startede, troede jeg faktisk, at jeg ville blive nødt til at lukke min praksis. Men det har vist sig, at det bliver jeg bestemt ikke. Der har været bud efter mine kvalifikationer som psykolog. En del mennesker har fået alvorlige problemer med humøret her under krisen. De har ringet til mig for at få hjælp. Heldigvis findes der fornuftige mennesker, der indser, at de har brug for hjælp. En del af konsultationerne har jeg kunnet klare via telefonen. De fleste faktisk. Det er kun enkelte af kunderne, der har ønsket, at de har kunnet se mig. Så vi har brugt platforme som Skype eller Zoom. De fleste har bare villet tale uden at vise billede af sig selv. Eller at se mig.
Men det har faktisk betydet, at mange har ringet forgæves til mig. Telefonen har været optaget. Og det betyder, at jeg potentielt har mistet kunder.

Har professionel telefonservice nu

Jeg indså det desværre lidt sent. Men jeg har fået rettet op på det ved at henvende mig til et bureau, som kan varetage telefonpasning og kalenderstyring. Det har hjulpet mig til at få flere kunder, hvilket jo er godt for mig. Det er dem her, der passer telefon og alt det andet for mig: https://www.topcall.dk/telefonpasning/

Ikke alle er åbne med det

Jeg har også indset, at der er rigtigt mange mennesker, der ikke ønsker at vise sig, når de har det rigtigt skidt med sig selv og deres omgivelser. De vil bare snakke med én, der kan hjælpe dem igennem det akutte. Sådan er det næsten altid i den første del af et behandlingsforløb. Det starter med et akut forløb, som hvis man gør arbejdet godt, kan glide over i et egentlig behandlingsforløb, hvor vi kommer til bunds i problemerne og udfordringerne. Og takket være telefonpasningen, så kan jeg allerede nu tage flere kunder ind, så de kan blive behandlet ordentligt og på en ansvarlig måde.